علوم انسانیمعارف اسلامی

پاورپوینت تفسیر سوره اخلاص و فلق

پاورپوینت تفسیر سوره اخلاص و فلق

موضوع : علوم انسانی ، معارف اسلامی
فرمت فایل: ppt (پاورپوینت)
حجم فایل: ۵۵۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۳ اسلاید

قیمت فایل: ۹,۹۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

 

 

 

پاورپوینت تفسیر سوره اخلاص و فلق

قرآن یکی از معجزات پیامبر اکرم (ص) می باشد از زمان نزول تاکنون کسی توانایی ارائه حتی یک آیه آن را ندارد و همچنین هر چه بیشتر می گذرد مفاهیم قرآن بیشتر آشکار می شود . پاورپوینت تفسیر سوره اخلاص و فلق به تفسیر سوره اخلاص و فلق که دو سوره کوتاه از ۱۱۴ سوره قرآن می باشد می پردازد . در ادامه بخشی از مطالب این پاورپوینت را مشاهده خواهیم کرد .

تفسیر سوره اخلاص

در فضیلت‌ این‌ سوره‌ به‌ قدری‌ أخبار تکاثر دارد و تا به‌ حدّی‌ منتهی‌ شده‌ است‌ که‌ از طریق‌ فریقین‌ وارد است‌ که‌ معادل‌ یک‌ ثلث‌ از قرآن‌ است‌ .محتمل‌ است‌ این‌ سوره‌ مکّیّه‌ باشد و مدنیّه‌ ، امّا آنچه‌ از بعض‌ اسباب‌ نزول‌ آن‌ دستگیر می‌شود آن‌ می‌باشد که‌ باید ظاهراً مکّیّه‌ باشد .قَولُه‌ تَعالَی‌: قُلْ هُوَ اللَهُ أَحَدٌ ، لفظ‌ هُوَ ضمیر شأن‌ و قصّه‌ است‌ که‌ فائده‌اش‌ اهتمام‌ به‌ مضمون‌ جمله‌ای‌ است‌ که‌ در پس‌ آن‌ در می‌آید. و سخن‌ درست‌ و حقِّ مسأله‌ در لفظ‌ جلاله‌ آنستکه‌ در عربیّت‌ ،عَلَم‌ بِالغلبه‌ شده‌ است‌ همچنانکه‌ خداوند در سائر لغات ‌دارای‌ اسم‌ خاصّی‌ است‌ .و مقداری‌ از این‌ گفتار و بیان‌ و استدلال‌ در تفسیر سورۀ فاتحه‌ گذشت‌ .

و کلمۀ أحد از وحدت‌ گرفته‌ شده‌ است‌ مانند کلمۀ واحد ، با این‌ تفاوت‌ که‌ أحد اطلاق‌ می‌شود بر آن‌ چیزی‌ که‌ قبول‌ کثرت‌ نمی‌نماید نه‌ در خارج‌ و نه‌ در ذهن‌ ، و بهمین‌ جهت‌ است‌ که‌ شمارش‌ نمی‌پذیرد و در تحت‌ عدد داخل‌ نمی‌گردد؛بخلاف‌ کلمۀ واحد که‌ برای‌ آن‌ دوّمی‌ و سوّمی‌ یا در خارج‌ و یا در ذهن‌ ، به‌ پندار و یا به‌ فرض‌ عقل‌ وجود دارد و با انضمام‌ به‌ آن‌ کثیر می‌شود . و امّا أحد لفظی‌ است‌ که‌ هرچه‌ برای‌ آن‌ به‌ عنوان‌ موجود دوّمی‌ فرض‌ شود ،همانست‌ که‌ بوده‌ است‌ و این‌ فرض‌ ، زیاده‌ برای‌ آن‌ چیزی‌ را نخواهد افزود .

 

قیمت فایل: ۹,۹۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا