روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت طبقه بندی روان شناسی کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی

پاورپوینت طبقه بندی روان شناسی کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنیموضوع : علوم انسانی ، روانشناسی
فرمت فایل: pptx (پاورپوینت)
حجم فایل: ۳۳۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۸ اسلاید

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

 

پاورپوینت طبقه بندی روان شناسی کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی

پاورپوینت طبقه بندی روان شناسی کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی شامل ۳۸ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

بر اساس درجه هوش، مقدار اختلاف بین سن عقلی و سن واقعی وجود دارد پایه گذاری شده است. در این گروه عقب ماندگی ذهنی را به چهار گروه تقسیم می کند:

گروه عقب مانده های عمیق

(هوشبهر ۲۵ و کمتر- حمایت پذیر) ، ۱ تا ۲% عقب مانده ها را تشکیل می دهند، توانایی ذهنی آنها در هر سنی که باشند از یک کودک ۳ ساله تجاوز نمی کند. مبتلا به ناهنجاری های حسی و حرکتی، بدشکلی سر و صورت، کوتاهی اندام، صورت نا متقارن، جمجمه بزرگتر یا کوچکتر از حد طبیعی، شکل گوشها، چشم ها و دندان ها طبیعی نیست، قادر به کنترل ادرار نبوده، همیشه مبتلا به صرع یا فلج مغزی، گفتار و گویایی در درجات بسیار ابتدایی، فاقد قضاوت و استدلال، دقت و حافظه دیده نمی شود یا خیلی ضعیف است، از انجام کارهای ساده رفع نیازهای اولیه خود – حفظ خود از خطر عاجزند.

باید از آنها در بیمارستانها و آسایشگاه های عقب افتادگان نگهداری کرد. درجات پایین به هیچ وجه فعالیت ذهنی ندارند و زندگی نباتی دارند. درجات بالاتر قدری فعال تر و قادر به گفتار یک یا چند کلمه هستند. انتظار به زندگی کم است و اکثرا به علت بیماری های عفونی، سینه پهلو، صرع، ضربه های مغزی و عفونت ها از بین می روند. در این بیماران هیچ گونه آثار بهبودی حاصل نمی شود. والدین تقریبا همیشه از نظر هوشی در حد عادی جامعه هستند.

فهرست مطالب

مقدمه

گروه عقب مانده های عمیق

گروه عقب مانده های شدید

گروه عقب مانده های متوسط

گروه عقب مانده های خفیف یا کم استعداد

افراد عادی ضعیف یا مرزی

پایان

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت طبقه بندی روان شناسی کودکان و نوجوانان عقب مانده ذهنی

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا