علوم پایه

اثرات دو نوع لانینا در NAO (نوسان اطلس شمالی) در زمستان شمالی

اثرات دو نوع لانینا در NAO (نوسان اطلس شمالی) در زمستان شمالی (ترجمه فارسی)موضوع : علوم پایه
فرمت فایل: doc
حجم فایل: ۱۲۴۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۸ صفحه

قیمت فایل فقط ۳۰,۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

اثرات دو نوع لانینا در NAO (نوسان اطلس شمالی) در زمستان شمالی

اثرات دو نوع لانینا در NAO (نوسان اطلس شمالی) در زمستان شمالی که در سال ۲۰۱۵ به صورت word در ۳۸ صفحه به زبان اصلی یعنی انگلیسی به همراه ۳۱ صفحه ترجمه فارسی آن می باشد . این مقاله برای دانشجویان و پژوهشگران مناسب خواهد بود .

نمونه ترجمه

کار حاضر شناسایی دو نوع لانینا بر اساس توزیع جوی نوسان دمای سطح دریا (SST) است. در مقابل این رویداد لانینیا اقیانوس آرام شرقی (EP) ، نوع جدیدی از لانینا (اقیانوس آرام مرکزی و یا لانینیا اقیانوس مرکزی (CP) توسط مرکز سردکننده SST بر روی CP نمایان شده است. این دو نوع از لانینیا یک تفاوت اساسی را در تکامل نوسانهای SST نشان میدهد: لانینا EP یک ویژگی انتشار به سمت غرب را نشان میدهد در حالی که لانینا CP یک ویژگی ایستاده بر CP را نشان میدهد. دو نوع از لانینا می تواند یک پیوند از دور را به طور قابل توجهی متفاوت، در سراسر جهان سبب شود.

همچنین به عنوان یک پاسخ به لانینا EP، منطقه اطلس شمالی (NA)- اروپای غربی (WE) شبیه سازی نوسان جوی را تجربه میکند که یک الگوی منفی نوسان اطلس شمالی (NAO) همراه با جریان شدید اطلس تضعیف شده است. آن باعث میشود که زمستان سردتر و خشک تر از حد طبیعی در غرب اروپا شکل بگیرد. با این حال، لانینا CP تاثیر تقریبا مخالف بر روی آب و هوا NA-WE دارد.

قیمت فایل فقط ۳۰,۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا