روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید

پاورپوینت مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید
دسته: روان شناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۷۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۴

پاورپوینت مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید شامل ۴۴ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

 پاورپوینت مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید

مقدمه
خودشیفتگی اصطلاحی است که اولین بار فروید آن را به کار برد. فروید اصطلاح خودشیفتگی را برای وضعیتی به کار برد که در آن لیبیدو شخص در خود ایگو مصرف می شود تا افراد دیگر. این مفهوم از خودشیفتگی فروید را در ارتباط با نظریه غرایز با مسائل ناراحت کننده ای مواجه ساخت. چون اساساً تفکیک او بین غریزه لیبیدویی و غرایز آیگو یا صیانت نفس را در هم ریخت. برداشت خاص فروید از خودشیفتگی موجب شد که او این اصطلاح را برای طیف وسیعی از اختلالات روانی به کار برد.

بر عکس کاربرد امروزی که این اصطلاح را به نوع خاصی از اختلال شخصیت محدود کرده است فروید این اختلالات را زیر عنوان نوروزهای خودشیفتگی جمع کرد، حالاتی که در آن لیبید و شخص از اشیاء قطع و به سوی خود شخص بر می گردد.

فروید در سال ۱۹۰۸ اظهار نمود که در دمانس پره کوز (اسکیزوفرنی) به نظر می رسد لیبیدو از دیگران و اشیاء بریده شده است و به این نتیجه رسید که این گسستگی ممکن است مسئول فقدان تماس با واقعیت باشد که از خصوصیات این بیماران است.

او معتقد است که قطع وابستگی های لیبیدویی مسئول فقدان تماس با واقعیت در سایر بیماران پیسکوتیک نیز هست.

خودبزرگ بینی و احساس همه توانی در چنین بیمارانی بازتاب سرمایه گذاری لیبیدویی مفرط در ایگو است.

فروید کاربرد خود را از اصطلاح خودشیفتگی به روان پریشی ها محدود نکرد بنظر فروید در حالات بیماری جسمی و خودبیمار انگاری سرمایه گذاری لیبیدویی غالباً از اشیاء برونی و علائق و فعالیت های خارجی بریده می شود.

همچنین معتقد بود که در خواب طبیعی لیبیدو از اشیاء خارجی بریده شده و در جسم خود خواب بیننده صرف می شود. همجنس گرایی را نوعی انحراف می شمرد و نظرش این بود که این انحراف نوع خویشتن کامانه از انتخاب شی است که در آن شخص عاشق نوعی آرمانی از خود می گردد که در وجود فردی دیگر متجلی است.

او تظاهرات خودشیفتگی را در باورها و افسانه های انسان های ابتدایی نیز مشاهده می کرد به خصوص باورهای مربوط به توانایی تایید بر رخدادهای برونی از طریق همه توانی سحرآمیز و فرایندهای فکری خود شخص در مسیر رشد طبیعی، کودکان نیز به باور همه توانی خود را نشان می دهد.
و …

فهرست مطالب

مقدمه
همه گیر شناسی
تشخیص این اختلال
ویژگی های این بیماران
پایان

عنوان : مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۷۲۸ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۴

پاورپوینت مفهوم خودشیفتگی از دیدگاه فروید

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا