روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت نظریه های معنای زندگی

پاورپوینت نظریه های معنای زندگیدسته: روان شناسی
موضوع : علوم انسانی ، روانشناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۶۸۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۸

پاورپوینت نظریه های معنای زندگی شامل ۴۸ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

 

 

 

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

 

پاورپوینت نظریه های معنای زندگی

پاورپوینت نظریه های معنای زندگی شامل ۴۸ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

از بزرگترین پرسش های بشر، پرسش از معنای هستی به نحو عام و معنای زندگی بشر به نحو خاص و معنای زندگی خود فرد به نحو اخص است. اینکه چه چیزی زندگی را معنا دار می کند، پرسش آشکار و مهمی است. اما چه چیزی مانع بسط و شکوفایی نظریه های مربوط به معنای زندگی شده است؟

یک عامل احتمالا این است که این عرصه، فاقد تعریف دقیق و روشن از خود پرسش معنای زندگی است. فیلسوفان در مورد مفاد بهزیستی و عمل به آن، احساس رضایت بیشتری دارند تا معنا و مفاد معنای زندگی، احتمال دیگر این است که دیدگاه های رایج کانتی و سودگرایانه به شبیه سازی اندیشه درباره ی مقولات هنجاری ادامه می دهند. نظریه پردازان هنجاری، اغلب قلمرو خود را به ۲ بخش اصلی خوشبختی و اخلاق تقسیم می کنند و بدین ترتیب جایی برای طرح پرسش های مربوط به معنای زندگی را دشوار می سازند و اگر جایی برای طرح پرسش از معنای زندگی پیدا شود، معمولاً تصور بر این است که فراتر از حد فهم بشر است.

درمان وجودی در بهترین شکل خود به عنوان یک رویکرد فلسفی و روان درمانی است که آبشخوری برای برخی از روش های روان درمانی است. یکی از این روش ها معنا درمانی است. فرانکل به عنوان شاگرد فروید، حوزه ی کاری خود را در روانپزشکی با جهت گیری روانکاوانه آغاز نمود، بعداً تحت تأثیر نوشته ی فیلسوفان وجودی قرار گرفت و روان درمانی خودش را با عنوان معنا درمانی در پیش گرفت .
و …

فهرست مطالب پاورپوینت نظریه های معنای زندگی

مقدمه
نظریه های معنای زندگی
تکنیک های خاص معنا درمانی
فرا طبیعت باوری و طبیعت گرایی
معنای زندگی از دیدگاه طبیعت گرایان
پایان

عنوان : نظریه های معنای زندگی

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۶۸۸ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۸

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه های معنای زندگی

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا