روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسردسته: روان شناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۲۷ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۲

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر شامل ۵۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

 

 

 

 

قیمت فایل فقط ۹,۸۰۰ تومان

خرید

 

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر شامل ۵۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه
واقعیت درمانی مجموعه ای از اصول نظری و عملی است که در دهه ۱۹۵۰۰میلادی به وسیله روان پزشکی به نام ویلیام گلاسر مطرح شد.و در سال ۱۹۶۵میلادی مبانی آن در کتاب واقعیت درمانی به طریق منسجم و سازمان یافته ای انتشار یافت. واقعیت درمانی نوعی روان درمانی است که در آن سعی می شود با توجه به مفاهیم واقعیت٬مسئولیت و امور درست و نادرست در زندگی فرد٬به رفع مشکلات او کمک کند.

شخصیت در نظریه واقعیت درمانی

در این نظریه واژه شخصیت و هویت تقریبا مترادف بکار رفته است.هویت به دو جز هویت توفیق و هویت شکست تقسیم می شود.گلاسر معتقد است که هر فردی یک هویت متصور دارد٬که بدان وسیله احساس موفقیت یا عدم موفقیت نسبی می کند.او هویت را آن تصوری می داند که فرد از خودش دارد و این تصور ممکن است با تصوراتی که دیگران از او دارند٬هماهنگ و یکسان و یا اینکه با آنها کاملا متفاوت باشد.در آغاز هویت تمام کودکان هویت توفیق به حساب می آید ولی بعدا مقارن با سنین چهار یا پنج سالگی ٬هویت شکست هم ظاهر می شود.به عبارت دیگر٬تشکیل هویت شکست همزمان با سنی است که کودک مدرسه را آغاز می کند.

گلاسر معتقد است که افرادی که هویت یکسانی دارند یکدیگر را جذب می کنند و آنهایی که هویتهای ناهمگنی دارند یکدیگر را دفع می کنند.به عبارت دیگر ٬افرادی که هویت توفیق دارند با هم و آنهایی هم که هویت شکست دارند با هم معاشرت و ارتباط نزدیک تری دارند و هویت یکدیگر را تقویت می کنند.
به نظر گلاسر ٬افراد موفق دو خصیصه بارز دارند .یکی آنکه مطمئن هستند که شخص دیگری در این دنیا آنها را آن طوری که هستند و به دلیل خصوصیاتی که دارند دوست می دارد٬و آنها نیز متقابلا فرد دیگری را در زندگی خود دارند که نسبت به او عشق و محبت می ورزند.دوم اینکه آنها این درک و احساس را دارند که انسانهای باارزشی هستند و حداقل یک فرد دیگر در این دنیا آنها را با ارزش می انگارد.

و …

فهرست مطالب

مقدمه
شخصیت در نظریه واقعیت درمان
تفاوت های واقعیت درمانی با روان درمان
واقعیت بیماری روانی
تجسس و تفحص بازسازنده در گذشته بیمار
انتقال
اعتقاد به ناخودآگاهی
تاکید بر تعبیر و تفسیر رفتار به جای تاکید بر ارزشیابی آن
اهمیت بصیرت
پایان

نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر

فرمت : پاورپوینت

دسته : علوم انسانی ، روانشناسی

حجم : ۵۲۸ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۵۲

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت نظریه واقعیت درمانی ویلیام گلاسر

 

قیمت فایل فقط ۹,۸۰۰ تومان

خرید

 

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا