سایر مقالاتعلوم اجتماعیعلوم انسانی

پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر

پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبردسته: علوم تربیتی
موضوع : علوم انسانی ، علوم اجتماعی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۴۴۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۷۶

پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر شامل ۷۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی کاربرد دارد

 

قیمت فایل فقط ۱۰,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر

پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر شامل ۷۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر

از دیرباز چیستی و چرایی طبقات و قشرهای مختلف در جامعه و پیامدها و نابرابری‌های منتج از آن، دغدغه اندیشمندان اجتماعی بسیاری بوده است. مدینه فاضله افلاطون که از طبقات سه‌گانه تشکیل ‌شده بود و نوعی نظام به‌شدت قشربندی شده را پیشنهاد می‌کرد و ستایش طبقه متوسط از جانب ارسطو در کتاب سیاست و آرای دیگر متفکران در این باب خود گواه این مدعاست. به‌هرحال قشربندی اجتماعی، اصطلاحی است که از زمین‌شناسی گرفته شده و در متون گذشته معمولاً با عنوان “نابرابری و اختلاف طبقاتی” مورد بررسی قرار می‌گرفت. قشربندی اجتماعی مفهومی است که نشان‌دهنده سلسله‌مراتب اجتماعی در ساختارها و نظام‌های متفاوت اجتماعی است.

در جامعه، ما شاهد تمایزات افراد و گروه‌ها در موقعیت‌های اقتصادی، سیاسی، اجتماعی و … هستیم که به‌موجب آن گروه‌ها و طبقات مختلفی با وجه اشتراک‌هایی ایجاد می‌شود که موقعیت افراد را در جامعه تعیین می‌کنند. نظریات قشربندی اجتماعی به‌طورجدی حاصل دوران نوین است که در جامعه‌شناسی کلاسیک با دیدگاه‌های مارکس آغاز شد، اما این ماکس وبر بود که  در این زمینه با واردکردن مفاهیم گروه‌های منزلتی و احزاب به تحلیل تک‌بُعدی طبقات مارکس، نظریات مهم‌تر و کامل‌تری بر جای گذاشت.
و …

 

 

فهرست مطالب  پاورپوینت نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر

مقدمه

مفهوم طبقه از نگاه کارل مارکس

مدل قشربندی اجتماعی ماکس وبر

طبقه اقتصادی

پایگاه اجتماعی (گروه منزلتی)

قدرت سیاسی (حزب)

قدرت در جامعه­شناسی سیاسی وبر

نتیجه‌گیری

پایان

عنوان : نظریه قشربندی اجتماعی ماکس وبر

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۴۴۴ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۷۶

 

قیمت فایل فقط ۱۰,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا