علوم مهندسیمعماری

پاورپوینت اهرام ثلاثه مصر

اهرام ثلاثه مصرموضوع : علوم مهندسی ، معماری
فرمت فایل اصلی : pptx (پاورپوینت)
حجم : ۲۶۱۳۱ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۶۱ اسلاید

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان پرداخت و دانلود

پاورپوینت اهرام ثلاثه مصر

هرم‌های مصری از مهمترین و باشکوه‌ترین سازه‌های بر جای مانده از تمدن مصر باستان هستند که نمادهای این تمدن نیز به‌شمار می‌روند. تعداد ۱۳۸ هرم شناخته شده تا سال ۲۰۰۸ در مصر موجود بودندکه بیشتر آن‌ها آرامگاه فرعون‌ها و شهبانوهایشان در دوره‌های دودمانی کهن و میانه هستند.نخستین هرم‌های ساخته شده در مصر در سقاره، شمال غربی ممفیس قرار دارند. قدیمی‌ترین این هرم‌ها، هرم جوزر است که مربوط به شاه جوزر از دودمان سوم می‌شود.هرم و مجموعه آرامگاه کنار آن توسط وزیر دانشمند جوزر، ایمهوتپ، طراحی و ساخته شدند و قدیمی‌ترین سازه‌های ساخته شده توسط بشر از سنگ‌تراش‌خورده به‌شمار می‌روند.نامدارترین هرم‌های مصری اما مجموعه اهرام جیزه هستند که در منطقه جیزه در حومه قاهره قرار دارند و از بزرگترین سازه‌های ساخته شده در تاریخ بشر به‌شمار می‌روند.

اهرام مصر

این هرم‌های سه‌گانه تنها بناهای بازمانده از میان هفت عجایب جهان باستان هستند که هنوز بر جای مانده‌اند.در دوره آغازین دودمانی مصر، کسانی که از تمکن مالی برخوردار بودند در ساختمان‌های نیمکت‌شکلی به نام مصطبه به خاک سپرده می‌شدند. این ساختمان‌ها دارای اتاقی در زیر زمین برای گذاشتن جسد و اتاق‌هایی دیگر همسطح با زمین به منظور اهدای نذرها از سوی بازماندگان مرده بودند.مصطبه‌ها پس از مدتی با تغییر شکل تبدیل به نوعی از هرم‌ها شدند که با نام هرم پلکانی معروف هستند. نخستین هرم پلکانی در مصر توسط ایمهوتپ، وزیر فرعون جوزر، ساخته شد و از روی هم قرار دادن چندین مصطبه تشکیل می‌شد. هرم جوزر دارای پلکانی عظیم درون خود بود تا روان شاه به سادگی به سوی آسمان‌ها پرواز کند. (ویکی پدیا )

در ابتدا با یک تاریخچه کوتاه از اهرام ثلاثه مصر آشنا شدیم ، حال به سراغ مطالب پاورپوینت اهرام ثلاثه مصر خواهیم رفت .این پاورپوینت آرشیوی از ابتدای تمدن مصر باستان را به تصویر می کشد . این آرشیو شامل تمامی عکس ها و پلان های اهرام ثلاثه مصر به همراه توضیحات در بازه های زمانی تمدن مصر در کنار رود نیل و همچنسن شیوه تدفین فراعنه مصر می باشد .

قیمت : ۱۵۰۰۰ تومان پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا