سایر مقالاتعلوم اجتماعیعلوم انسانی

پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر

پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبردسته: علوم تربیتی
موضوع : علوم انسانی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۴۱۲ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۲

پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر شامل ۴۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان جامعه شناسی و علوم تربیتی کاربرد دارد

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر

پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر شامل ۴۲ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان جامعه شناسی ، علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه پاورپوینت آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر

ماکس وبر (۱۹۲۰-۱۸۶۴) ، جامعه شناس آلمانی ، برخلاف دورکیم ، مستقیما درباره آموزش و پرورش مطلبی ننوشت. کمک او به جامعه شناسی آموزش و پرورش، غیر مستقیم و از طریق آثار تاریخی و جامعه شناسی اوست که ضمن آنها ، می‌توان به مفاهیمی در ارتباط با آموزش و پرورش و تحول آن دست یافت. وبر به فراورده‌های تاریخی مهمی که موجب تحول جامعه سنتی به جامعه صنعتی شده بود، توجه خاص داشت. از این رو آموزش و پرورش را در ارتباط با تحول اجتماعی ملاحظه می‌کرد.

همچنین ، مثل دورکیم ، تاریخ را به منزله حرکت جامعه‌های بشری به سوی عقلانیت و تقسیم کار تخصصی و پیچیده‌تر ، تلقی می‌کرد، ولی نسبت به دقایق این حرکت حساس بود. او گر چه سوق به عقلانیت را اجتناب ناپذیر می‌دید، ولی آن را به جای یک حرکت آرام و تکاملی ، فراگردی توام با ستیز و کشمکش و سرشار از پس افتادگی و عدم تعادل می‌دانست. از لحاظ او ، رابطه آموزش و پرورش با تغییر اجتماعی نیز در حالی که امری اساسا سازش‌پذیر است، به سهم خود ، رابطه‌ای توام با کشش و فشار ، نشیب و فراز ، و پیشرفت نامنظم به سوی اشکال جدید است. وبر تغییر اجتماعی را در پرتو تغییرات سلطه (Domination) و اقتدار (Authority) در جامعه ، ملاحظه می‌کرد.
و …

 

 

فهرست مطالب

مقدمه
انواع سلطه و اقتدار ازنظر وبر
اقتدار فرمند
اقتدارسنتی
اقتدار عقلانی- قانونی
انواع سازمان اجتماعی از دیدگاه وبر
انواع آموزش و پرورش برحسب شخصیت ازنظر وبر
پایان

آموزش و پرورش در جامعه شناسی ماکس وبر

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۴۱۶ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۲

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا