روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت علوم اعصاب چیست

پاورپوینت علوم اعصاب چیستموضوع : علوم انسانی ، روانشناسی
فرمت فایل: pptx (پاورپوینت)
حجم فایل: ۹۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰ اسلاید

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

پاورپوینت علوم اعصاب چیست

پاورپوینت علوم اعصاب چیست شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

مقدمه

مغز انسان مسئول پردازش شناختی هیجانات و رفتارها و هر آن چیزی است که می اندیشیم، احساس می کنیم و انجام می دهیم. هرچند رشد اولیه و کارکرد مغز در بزرگسالی به وسیله عوامل متعددی(مانند تجربیات اپی ژنتیک، محیطی، روانی و اجتماعی) شکل می گیرد، اما مغز ادغام کننده نهایی این عوامل و تاثیرات است.

در روان پزشکی تشخیص عمدتا مبتنی بر برداشت بالینگر از تفسیر بیمار از افکار و احساسات خود است. سپس علایم بیمار به کتابچه طبقه بندی و تشخیص ارجاع می شود.

نظام های طبقه بندی معرف پیشرفت چشم گیری در پایایی نظام های تشخیصی قبلی هستند اما دلیل چندانی وجود ندارد که باور کنیم این طبقات تشخیصی معتبرند.

مغز انسان

سلول های نورون ها و گلیای مغز انسان به شیوه مشخصی سازمان دهی شده اند که این سازمان دهی از طریق روش های کالبدشناسی عصبی نوین روز به روز بیشتر روشن می شود.نورون ها از طریق انتقال عصبی الکتریکی شیمیایی با یکدیگر ارتباط برقرار می کنند. ناقلین عصبی عمده عبارتند از مونوآمین ها، آمینواسیدها و نوروپپتیدها.سایر پیامبر های شیمیایی موارد زیراند: عوامل نورو تروفیک و طیفی از سایر مولکول ها نظیر اکسید نیتریک. انتقال عصبی الکتریکی از طریق طیف وسیعی از کانال های یونی انجام می شود.

سیگنال های الکتریکی و شیمیایی که توسط نورون دریافت می شوند بعدا مسیرهای مولکولی مشخصی را درون نورون های دیگری آغاز می کنند که سبب تنظیم زیستی و عملکرد هریک از نورون ها می شود از جمله بیان ژن ها و تولید پروتوئین.مغز آدمی علاوه بر دستگاه عصبی مرکزی دارای دو سیستم دیگر است که شبکه های پیچیده ارتباطی درونی دارند: سیستم درون ریز و دستگاه ایمنی.شناخت این واقعیت که این سه بخش با یکدیگر ارتباط دارند سبب تولد رشته درون ریز شناسی روانی و ایمنی شناسی عصبی-روانی شده است.

و …

فهرست مطالب پاورپوینت علوم اعصاب چیست

مقدمه
مغز انسان
روان دارو شناسی
اندوفنوتیپ ها(ریخت های درونی)
روان پزشکی و ژنوم انسان
ژن های منفرد و اختلال های روانی
طبیعت و تربیت در درون دستگاه عصبی مرکزی
اختلال های روانی بازتاب ناهنجاری هایی در مدارهای کالبدشناسی عصبی و تنظیم سیناپسی هستند
پایان

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت علوم اعصاب چیست

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا