علوم پایه

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکیموضوع : علوم پایه
فرمت فایل: ppt (پاورپوینت)
حجم فایل: ۴۴۸ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۱ اسلاید

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان

خرید

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی

چکیده:

پزشکان براى تشخیص بیمارى ها از انواع وسایل ساده مانند دماسنج و فشارسنج، گوشى طبى (استتوسکوپ) تا دستگاه هاى بسیار پیچیده مانند میکروسکوپ الکترونى، لیزر و هولوگراف که همه براساس قانون هاى فیزیک طراحى و ساخته شده استفاده مى کنند. در این قسمت به ساختمان و طرز کار برخى از آنها مى پردازیم.

رادیوگرافى و رادیوسکوپى

رادیوگرافى عکسبردارى از بدن با پرتوهاى ایکس و رادیوسکوپى مشاهده مستقیم بدن با آن پرتوها است. در عکاسى معمولى از نورى که از چیزها بازتابش مى شود و بر فیلم عکاسى اثر مى کند استفاده مى شوند در صورتى که در رادیوگرافى پرتوهایى را که از بدن مى گذرند به کار مى برند.پرتوهاى ایکس را نخستین بار در سال ۱۸۹۵ میلادى، ویلهلم کنراد رنتیگن استاد فیزیک دانشگاه ورتسبورگ آلمان کشف کرد. این کشف بسیار شگفت انگیز بود و خبر آن با سرعت در روزنامه هاى جهان منتشر شد. جالب است که رنتیگن بر روى پرتوهاى کاتدى کار مى کرد .و به طور اتفاقى متوجه شد که وقتى این پرتوها، که همان الکترون هاى سریع هستند به مواد سخت و فلزات سنگین برخورد مى کنند پرتوهاى ناشناخته اى تولید مى شود او این پرتوها را پرتو ایکس به معنى مجهول نامید.

پاورپوینت نقش فیزیک در پزشکی در ۵۱ اسلاید به صورت کامل و قابل ویرایش تهیه شده است تا در صورت نیاز تغییراتی اعمال کنید .

قیمت فایل فقط ۵,۰۰۰ تومان