علوم پزشکی و تجربی

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان
دسته: پزشکی
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۸۱۱ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۴

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان

 

 

 

قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان

خرید

 

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان برای ارائه می باشد به همین جهت سعی شده به صورت دقیق نوشته و تالیف شود . در صورت تمایل می توانید آن را خریداری نمایید و سپس دانلود کنید .

فرابنفش (به انگلیسی: Ultraviolet) یا به اختصار UV، موجی است در گستره امواج الکترومغناطیسی با طول موجی کوتاه‌تر از نور مرئی، ولی بلندتر از پرتو ایکس. کد hex فرابنفش #۷f1ae5 می باشد. به بیانی دیگر انرژی آن کمتراز پرتو ایکس، ولی بیشتراز نور مرئی است. از پرتو فرابنفش برای ضد عفونی آب، مواد خوراکی، تجهیزات پزشکی و لوازم صنعتی و غیره می‌توان استفاده نمود. [ویکی پدیا ، فرابنفش]

Ultraviolet radiation and human health  (۱۹۹۸)

منوی: ترجمه

توضیحات: ۷ صفحه انگلیسی، ۱۴ صفحه فارسی (word)

چکیده فارسی

خورشید در قبال رشد و ادامه ی حیات بر روی زمین مسئول است. ما توسط پرتوهای مادون قرمز خورشید گرم شده، و می توانیم با چشم هایی که به بخش قابل مشاهده از طیف های خورشید (نور مرئی) پاسخ میدهد، ببینیم. از همه مهمتر، نور مرئی برای فتوسنتز، فرآیندی در گیاهان، که برای تغذیه ما مهم است، بمنظور استخراج انرژی شان ضروری است. علاوه بر خدمت به عنوان منابع نامحدود مواد غذایی و انرژی برای انسان، نور خورشید همچنین بر آنها برای تغییر ترکیب شیمیایی، کنترل میزان رسیدگی، و راندن ریتم های بیولوژیکی شان تاثیر میگذارد.

با این حال یکی از مولفه های ماوراء بنفش، که متشکل از حدود ۵٪ پرتوی اشعه ماورای بنفش خورشیدی (UV) است، تا حد زیادی مسئول اثرات زیان آور در زمان قرار گرفتن در معرض نور خورشید می باشد. قبل از شروع این قرن، خورشید تنها منبع ما در قرار گرفتن در معرض اشعه UV بود؛ اما با ظهور منابع مصنوعی، فرصت برای قرار گرفتن در معرض میزان بیشتر افزایش یافته است. مواجهه ممکن است اختیاری (به عنوان مثال آفتاب گرفتن، برنزه شدن با لوازم آرایشی و بهداشتی در تخت های آفتابگیر، یا درمان های پزشکی)، و یا اکتسابی، اغلب در نتیجه شغل (به عنوان مثال جوشکاری) می باشد.

ترجمه مقاله اشعه ماورای بنفش و سلامت انسان

فرمت فایل : ورد (word)

دسته : پزشکی

تعداد صفحات : ۱۴

قیمت فایل فقط ۱۲,۰۰۰ تومان

خرید

 

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا