علوم انسانی

پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز

پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونزدسته: علوم تربیتی
موضوع : علوم انسانی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۳۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۵۶

پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز شامل ۵۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان علوم تربیتی کاربرد دارد

 

 

 

 

قیمت فایل فقط ۹,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز

پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز شامل ۵۶ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . همچنین به راحتی می توان قالب آن را به مورد دلخواه تغییر داد و در تهیه آن کلیه اصول نگارشی، املایی و چیدمان و جمله بندی رعایت گردیده است. این پاورپوینت برای دانشجویان علوم تربیتی و سایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل در ادامه مطلب آن را دانلود نمایید .

چکیده 

مبحث حاضر در باب نظم اجتماعی از دیدگاه تالکوت پارسونز گردآوری شده است. نظم اجتماعی همواره از مسائل بررسی شده جامعه شناسان و محققان اجتماعی بوده است.پارسونز پیشرو نظریه ساختی کارکردی جامعه شناسی ایالات متحده امریکا طی دهه های ۷۰-۱۹۴۰ میلادی به شمار می آید که نظرات وی در مورد اساس نظم اجتماعی مورد بحث و تحلیل مبحث حاضر به شمار می آید. در این مبحث ابتدا به معرفی تالکوت پارسونز پرداخته، سپس نظریه کنش اجتماعی وی از جهات مختلف بررسی شده و همچنین کارکردگرایی ساختاری پارسونز، انواع نظام کنش و اجزاء نظم جوامع نیز بررسی شده و به سوالاتی نظیر چگونگی شکل گیری نظم اجتماعی،فهم متفکر از ماهیت نظم اجتماعی و ثبات نظم اجتماعی پرداخته شده است.

مقدمه پاورپوینت نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز

تالکوت پارسونز در سال ۱۹۰۲ در شهر کلرادو اسپرینگ در ایالت کلرادوی آمریکا دیده به جهان گشود. پدرش در کلیسای پروتستانی کشیش بود. پارسونز از ۱۹۲۰ تا ۱۹۲۴ در کالج امهرست به تحصیل زیست‌شناسی و فلسفه پرداخت با این قصد که بعداً تحصیلات اش را یا در رشته علوم طبیعی ادامه دهد یا به تَبع برادر بزرگترش رشته پزشکی را انتخاب کند. در سومین سال تحصیل اش، به علوم اجتماعی راغب شد و تصمیم گرفت تحصیلات عالی اش را در جامعه شناسی ادامه دهد. پس از اخذ دانشنامه لیسانس، برای یک سال تحصیل به مدرسه اقتصادی لندن رفت و با جامعه شناسانی چون هابهوز و گینزبرگ، و تاریخ شناسانی چون تاونی، و با انسان شناسی چون مالینوفسکی آشنا شد. در پایان اقامت اش در لندن، از دانشگاه هایدربرگ آلمان برای سال تحصیلی ۲۶ـ۱۹۲۵ بورس مطالعاتی دریافت کرد.

در آنجا با محیط روشنفکری دانشگاه های آلمانی که در محافل دانشگاهی آمریکا از شهرت و اعتبار عظیمی برخوردار بودند، آشنا شد و گرایش اش به علوم اجتماعی، تحت تأثیر قاطع ماکس وبر که آوازه اش روز به روز در آلمان گسترش می یافت، مسجل شد. پس از بازگشت به آمریکا، ابتدا یک سال در کالج امهرست، اقتصاد تدریس کرد. سپس در ۱۹۲۷ وارد دانشگاه هاروارد شد و تمامی عمر دانشگاهی اش، را در آنجا به تدریس و تحقیق گذراند. در ۱۹۴۴ مدیر گروه آموزشی جامعه شناسی هاروارد شد و منشأ تغییرات اساسی و تجدید سازمان آموزش علوم اجتماعی گردید. در آنجا موفق شد گروه آموزشی روابط اجتماعی را تأسیس کند که هدف آن وحدت بخشیدن به آموزش علوم انسانی در یک ساختار چندرشته ای بود.

و …

فهرست مطالب نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز

چکیده

مقدمه

هدف

جامعه چگونه به وجود می آید؟

نظریه کنش اجتماعی پارسونز

نظام کنش

نظام اجتماعی

پیش فرضهای نظام اجتماعی از دیدگاه پارسونز

نظام فرهنگی

نظام شخصیتی

کارکردگرایی ساختاری تالکوت پارسونز

تغییر اجتماعی و نظریه تکاملی

انتقادات وارده بر نظریه کنش پارسونز

پایان

عنوان : نظم اجتماعی از دیدگاه پارسونز 

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۵۴۰ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۵۶

قیمت فایل فقط ۹,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا