علوم انسانیمدیریت

ترجمه مقاله استفاده از ناقلان غشا به منظور بهبود محصولات برای تولید غذای قابل تحمل

ترجمه مقاله استفاده از ناقلان غشا به منظور بهبود محصولات برای تولید غذای قابل تحملدسته: مدیریت
موضوع : علوم انسانی ، مدیریت
فرمت فایل: docx
حجم فایل: ۱۹۸۸ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۵ صفحه

 

قیمت فایل فقط ۱۵,۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

 

استفاده از ناقلان غشا به منظور بهبود محصولات برای تولید غذای قابل تحمل

این فایل ، ترجمه مقاله  (Usingmembrane transporters to improve crops for sustainable food production  (۲۰۱۳ می باشد به توضیح چگونگی بهبود محصولات برای تولید عذای قابل تحمل یا پایدار با استفاده از ناقلان غشا می پردازد . در ادامه بخشی از مقاله که ترجمه فارسی شده است را مشاهده خواهیم کرد .

چکیده فارسی

با پیش بینی افزایش جمعیت جهانی حداقل ۲۵ درصد تا سال ۲۰۵۰، نیاز برای تولید مناسب مواد غذایی برای سلامتی انسان و محیط ضروری است. پیشرفت های اخیر نشان می دهد که ناقلان غشای گیاهی تخصصی می توانند برای افزایش بارهای محصولات اساسی مورد استفاده قرار بگیرند که محتوای غذایی را افزایش داده و مقاومت را در مقابل استرس های کلیدی افزایش می دهند، که شامل شوری، بیماریزاها و مسمومیت آلومینیوم می شود که در مقابل می تواند زمین قابل کشت دردسترس را توسعه دهد.

از جمعیت هفت میلیادی حاضر کره زمین، تقریبا یک میلیارد دچار سوء تغذیه و فاقد پروتئین کافی ، چربی ها و کربوهیدرات ها در رژیم غذایی شان هستند. بیشتر از یک میلیارد دارای تغذیه ناقص هستند چون رژیم غذایی شان فاقد میکرومغذی های لازم مانند آهن، روی و ویتامین آ است (ارجاع ۲). این نواقص تغذیه ای دارای تاثیر منفی بسیاری بر روی سلامت جهانی است که باعث حساسیت افزایش یافته به عفونت و بیماری ها می شود و ریسک اختلال روانی قابل توجه را افزایش می دهد. در طول چهاردهه بعدی، بیشتراز دو میلیارد انسان نیازمند غذای مغذی خواهند بود.

ترجمه مقاله استفاده از ناقلان غشا به منظور بهبود محصولات برای تولید غذای قابل تحمل به صورت کامل ترجمه شده است و در کنار ترجمه فایل اصلی که به زبان انگلیسی هست ، وجود دارد تا در صورت نیاز به آن مراجعه نمایید .

نظرتان را در مورد این مطلب با فایلز نیو و کاربرانش از طریق بخش نظرات به اشتراک بگذارید .

قیمت فایل فقط ۱۵,۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا