علوم مهندسیمعماری

مطالعات طراحی مراکز تجاری

مطالعات طراحی مراکز تجاریموضوع : علوم مهندسی ، معماری
فرمت فایل اصلی : doc
حجم : ۴۷۴۱ کیلوبایت
تعداد صفحات : ۷۵ صفحه

قیمت : ۲۰۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

 

مطالعات طراحی مراکز تجاری

مطالعات طراحی مراکز تجاری نام یک تحقیق کامل در مورد نحوه طراحی مراکز تجاری یا همان مراکز خرید می باشد . این تحقیق برای دانشجویان رشته معماری مفید خواهد بود . در ادامه بخشی از متن این تحقیق را مشاهده خواهم کرد .

بخشی از متن

۱-۱- مفهوم کلی مراکز خرید
بازار و یک مرکز خرید به مفهوم کلی کلمه، به معنای محل سرپوشیده و غیرسرپوشیده ای است که تجمع تعدادی فروشگاه چه از یک صنف و چه از اصناف مختلف را دربرگرفته اند و به عنوان کانون داد و ستد فعالیت می کند از نظر افتصادی ، واژه بازار به حوزه هایی اطلاق می گردد که ارتباط مستقیم میان عرضه و تقاضا را برقرار نماید به صورتی که پس از انجام بررسی های که برای تعادل قیمت لازم است در آن نرخ ثابتی برای هر کالا به وجود می آید.

تعریف بازار از زبان پرفسور «هادی» بدین گونه است: بازار عبارت است محل یا مکانی که در آن جا عرضه و تقاضا به منظور تخمین قیمت واحد ، تلاقی می کند ، بازار محل جغرافیایی است که عده ای از افراد که دادو ستد آن ها منجر به ایجاد عرضه و تقاضا و قیمت واحد می شود در خود جمع می نماید.

۲-۱- لزوم برنامه ریزی برای احداث مراکز خرید:

مرکز خرید از انواع ساختمان های نوینی هستند که در آن ها تعدادی فعالیت تجاری دست به دست هم داده به منظور بهبود اقتصاد مشترک خویش یک قاعده و نظم کلی را پی ریزی می نمایند. از آن جا که مراکز خرید، از جمله ساختمان هایی هستند که معمولاً همکاری مشترک چند گروه بوجود می آیند . لذا برنامه ریزی برای آن ها امری طبیعی می باشد. هرگاه نیاز برای این طرح ریزی به خوبی شناخته شود.

قیمت : ۲۰۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا