علوم پایه

پاورپوینت لایه اوزون

پاورپوینت لایه اوزون

موضوع : علوم پایه 
فرمت فایل: ppt (پاورپوینت)
حجم فایل: ۱۵۶ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۳۰ اسلاید

قیمت فایل: ۱۳,۲۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

 

 

 

پاورپوینت لایه اوزون

انرژی های خورشیدى :
خورشید تنها ستاره منظومه شمسى مى باشد که کرات وسیارات در اطراف آن مى چرخند و از انرژى آن استفاده مى کنند.زمین نیز یکى از کراتى است که در أطراف خورشید در حال حرکت است .فاصله میان زمین و خورشید حدود ۱۴۹٫۸۰۰٫۰۰۰کیلومتر مى باشد ، که در این فاصله،زمین حدود ۹^۱۰×۹۵/۱ وات انرژى ازخورشید دریافت مى کند که ما تنها کسرى از آن (۰۰۰۰۰۰۲/۰) را استفاده مى کنیم . نور خورشید ۲۷/۸ دقیقه طول مى کشد که به زمین برسد.از صد در صد نورى که به زمین مى تابد تنها ۳۰% آن بر اثر ذرات و مولکول هاى موجود در لایه هاى بالایى منعکس مى شوند بقیّه آن ها از لایه ها زمین عبور مى کنند و به زمین مى رسند.

در واقع مى توان به جرأت گفت که حدود۹۹%انرژى که به زمین مى رسد از خورشید وبقیه آن از ماه و کرات دیگر مى باشد. نور سفید خورشید از میلیاردها میلیارد رنگ تشکیل شده است که هر کدام از این رنگ ها داراى طول موج و انرژى مخصوص به خود مى باشند، وما هنگامى که این نور را تفکیک مى کنیم به هفت رنگ تجزیه مى شوند که هر کدام از این رنگ ها از میلیاردها رنگ تشکیل شده اند…

پرتوهاى فوق بنفش داراى طول موج کوتاه و انرژى زیاد مى باشند پرتوهاى فوق بنفش با انرژى زیادى که دارند براى تمام موجودات زنده خطرناک مى باشند وموجب سرطان پوست یا آفتاب سوختگى مى شوند .خوشبختانه زمین در برابر این پرتوى خطرناک، محافظى بنام لایه اوزون دارد که از ورود پرتوهاى خطرناک به سطح زمین جلوگیرى مى کند. قبل از آنکه به بحث درباره برخورد پرتوهاى فوق بنفش و مولکول ها اوزون بپردازیم ابتدا به اطلاعاتى درمورد اوزون مى پردازیم.

 اوزون چیست؟

دانشمندان لایه ها زمین را به چهار قسمت تقسیم مى کنند :

۱)تروپوسفر (که نسبت به سطح دریا ۱۲تا۱۵ کیلومترارتفاع دارد)

۲)استراتوسفر

۳)مزوسفر

۴)تروموسفر(خارجى ترین لایه زمین)

مولکول اوزون (o3)از یک مولکول اکسیژن و یک اتم اکسیژن که ناپایدار و واکنش پذیر مى باشد، تشکیل شده است . پیوند میان مولکول اکسیژن و اتم اکسیژن در مولکول اوزون بسیار ضعیف مى باشد و ممکن است با کوچکترین برخورد از هم جدا ویا با دریافت کوچکترین انرژى به حالت اولیه خود برگردند . لایه اوزون در لایه استراتوسفر زمین قرار دارد.

قیمت فایل: ۱۳,۲۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا