روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیسدسته: روان شناسی
موضوع : علوم انسانی ، روانشناسی
فرمت فایل: pptx
حجم فایل: ۵۳۳ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۰

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد و برای دانشجویان روانشناسی کاربرد دارد

 قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

 

آلبرت الیس (به انگلیسی: Albert Ellis) (متولد ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۳ – درگذشته در ژوئیه ۲۰۰۷) یک روان‌شناس آمریکایی بود و یکی از افراد نظریه پرداز درمان روانی به صورت رفتار درمانی بود .وی بنیانگذار و رئیس افتخاری نهاد آلبرت الیس نیویورک بود. (منبع : ویکی پدیا – آلبرت الیس )

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس شامل ۴۰ اسلاید زیبا که با جدیدترین نسخه پاورپوینت طراحی شده و قابل ویرایش می باشد . این پاورپوینت برای دانشجویان روانشناسی وسایر دانشجویان مرتبط کاربرد دارد. در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم تا بتوانید جزئیات آن را مشاهده کنید و در صورت تمایل  آن را دانلود نمایید . این شخص یکی از نظر پردازان رفتار درمانی می باشد .

مقدمه
آلبرت الیس در ۲۷ سپتامبر ۱۹۱۳ در پیتسبورگ پینسیلوانیا متولد شد. او فرزند ارشد هتی و هنری الیس بود. او برادری به نام پاول که یک سال و نیم از او کوچکتر بود و خواهری به نام ژانت که چهار سال از او کوچکتر بود، هم داشت. وقتی چهار سال بیشتر نداشت خانواده اش ظاهرا به دلیل تصمیم پدرش برای تامین یک آینده ی شغلی بهتر به نیویورک نقل مکان می کنند.

الیس در دوران کودکی خود با سه چالش مهم رو به رو بود که در ادامه به آن می پردازیم:

چالش اول : غفلت سودمند والدین

اولین چالش زندگیش، شرایط خانوادگی و نوع پدر و مادری کردن والینش بود. پدر الیس فروشنده ای پیوسته در حال سفر بود که غالبا فواصل زمانی طولانی از خانواده اش دور می شد. وقتی هم در خانه بود معمولا چنان غرق کار و سرگرمی های شخصی خودش می شد که به قول الیس من، خواهر و برادر کوچکترم فقط روزی پنج دقیقه می توانستیم با او باشیم.
الیس در همین رابطه می گوید: پیش از آن که به بهانه مدرسه ما را بیرون کنند، او را می بوسیدیم و با او خداحافظی می کردیم، بعد می رفتیم مدرسه. وقتی آلبرت ۱۲ ساله بود پدر و مادرش از هم جدا می شوند. از آن پس پدرش بندرت به آنان سر می زد و کمک مالی چندانی به آنان نمی کرد.

مادر الیس زنی پرحرف و خودشیفته بود که مبتلا به اختلال دو قطبی بود. با این که معمولا در خانه بود ولی علاقه زیادی به خانه داری و فرزند پروری نداشت. بنابراین پدر و مادر الیس از او و خواهر و برادرش غافل بودند و بچه ها مجبور بودند خودشان با مشکلات کنار بیایند و این محیط بر رویکرد کلی او نسبت به گرفتاری ها تاثیر گذاشت.

فهرست مطالب پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس

مقدمه

چالش اول: غفلت سودمند والدین

چالش دوم: بیمار احوال بودن

چالش سوم: کمرویی و کناره گیری

نحوه ی کنار آمدن الیس با چالش های کودکی

نوجوانی و جوانی

تحصیلات دانشگاهی

پیشرفت شغلی و حرفه ای اولیه

پایان

عنوان : زندگی نامه آلبرت الیس

فرمت : پاورپوینت

حجم : ۵۳۶ کیلوبایت

تعداد صفحات : ۴۰

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت زندگی نامه آلبرت الیس

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

خرید

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا