روانشناسیعلوم انسانی

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیست

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیستموضوع : علوم انسانی ، روانشناسی
فرمت فایل: pptx (پاورپوینت)
حجم فایل: ۴۸۵ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۴۴ اسلاید

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

 

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیست

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیست شامل ۴۴ اسلاید زیبا که کامل و قابل ویرایش می باشد . در ادامه ابتدا بخشی از متن این پاورپوینت را برای شما آورده ایم ، سپس فهرست مطالب و در انتها تصویری از پیش نمایش اسلایدهای این پاورپوینت را برای شما قرار داده ایم .

مقدمه
روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت را یک دانشمند ایرانی، حبیب دوانلو، طراحی کرده است که در آن روش بلند مدت، کم اثر، سازمان نایافته و نامشخص تحلیل روانی به یک روش کوتاه مدت، اثربخش، سازمان یافته و روشن تبدیل شده است. از نظر مالان (۱۹۸۰)، پس از کشف ناهشیاری پویشی توسط فروید، این روش بزرگترین پیشرفت در روان درمانگری است.

این روش درمانی، از آن جا درمانگری پویشی نامیده می شود که همچون روان تحلیل گری تجربه احساسات واقعی، غلبه بر مقاومت و توجه دقیق به پدیده انتقال را مبنای خود قرار داده است؛ اما مفهوم سازی آن از ناهشیاری، عوامل مهیاساز آسیب شناختی و روش درمانگری به صورت رادیکال از دیگر مفهوم سازی های تحلیل روانی متمایز است. محورهای این روش درمانی بر نوع رابطه درمانی و ماهیت افشا استوار است.  موضع فعال درمانگر و به کارگیری صحیح فنون در این موضع سبب می شود تا بیمار یا مراجع در کوتاه ترین زمان عمق احساسات و افکار خود را شناسایی و لمس نماید و از این روی اصلی ترین نوع ارتباط و عمیق ترین شکل از فرهنگ صداقت و اصالت در تعامل درمانگر و بیمار متجلی می شود.

روان درمانی پویشی کوتاه مدت، روشی از درمان مختصر مبتنی بر اصول روان تحلیلی است که اصولاً با توجه به توانایی آن در پوشش دادن طیف وسیع تری از بیماران، بر سایر انواع روان درمانی های کوتاه مدت مشابه، ارجح است.

فهرست مطالب روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیست

مقدمه
مشترکات الگوی دوانلو و تفکر روان پویشی در درمانگری
تفاوت های روش دوانلو
مقاومت
انتقال
اضطراب مرضی در روان پویشی
مثلث تعارض و مثلث شخص
پایان

 

پیش نمایش تمام صفحات پاورپوینت

پاورپوینت روان درمانی پویشی فشرده کوتاه مدت چیست

 

قیمت فایل فقط ۸,۸۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا