علوم مهندسیعمران و ساختمان

آشنایی با تست جوش و دستورالعمل جوشکاری WPS-PQR

آشنایی با تست جوش و دستورالعمل جوشکاری WPS-PQR

مرکز پژوهش و مهندسی جوش ایران
سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران

دسته: عمران
موضوع : علوم مهندسی ، عمران و ساختمان
فرمت فایل: pdf
حجم فایل: ۱۳۶۳۰ کیلوبایت
تعداد صفحات فایل: ۱۲۴

قیمت فایل: ۳,۰۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

 

 

آشنایی با تست جوش و دستورالعمل جوشکاری WPS-PQR

بازرسی جوش به صورت بازرسی و کنترل کیفیت و کمیت مراحل جوشکاری انجام شده بر روی محصولاتی مانند لوله ، مخزن و انواع ساز ها تعریف میشود. بسیاری از ویژ گی های جوشکاری در حین بازرسی جوش ارزیابی می شوند که برخی به اندازه جوش و بعضی دیگر به وجود ناپیوستگی در جوش مرتبط هستند. از این جهت، اندازه جوش بسیار مهم است زیرا مستقیما به قدرت و عملکرد جوش بستگی دارد.

معمولا بازرسی جوش به چند دلیل انجام می شود که معمول ترین آن ها مشخص کردن تناسب کیفیت جوش با کاربرد مورد نظر است. به منظور ارزیابی کیفیت جوش، ابتدا باید معیارهایی تعیین کرد که به واسطه آنها بتوانیم ویژ گی های جوش را مقایسه کنیم. علاوه بر این ، برای نشان دادن اینکه چه سطحی از ناپیوستگی جوش قابل پذیرش است، از کدها و استانداردهای خاصی که برای کاربردهای جوشکاری توسعه یافته ، استفاده می شود.

در کل، هدف از انجام تست های جوش ، توضیح دادن عیوبی است که در منطقه جوش واقع شدند و جوش روی آن تاثیر گذاشته است. تست های جوش ، به دو نوع غیر مخرب و مخرب تقسیم بندی می شوند.

تستهای غیر مخرب به ۶ گروه اصلی بازرسی چشمی (Visual Test) ، تست مایعات نافذ(Liquid Penetrant Test)، تست مغناطیسی (Magnetic Test) ، تست التراسونیک(Ultrasonic Test)، تست رادیو گرافی(Radiography Test) وتست امواج گردابی(Eddy-current Test) تقسیم می شوند .

حال که با تست جوش و انواع آن آشنا شدید می توانید این تحقیق را خریداری کنید تا به صورت تفضیلی در مورد جوشکاری WPS-PQR اطلاع پیدا کنید .

مجموعه ای کاربردی و معتبر برای گارگاه ها و مراکز جوشکاری می باشد . امید است که مورد استفاده قرار گیرد .

 

 

قیمت فایل: ۳,۰۰۰ تومان

پس از پرداخت، لینک دانلود فایل برای شما نشان داده می شود.

پرداخت و دانلود

 

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا