علوم پایه

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخصموضوع : علوم پایه
فرمت docx
حجم ۲٫۳۶ مگابایت
تعداد صفحات : ۱۴۲ صفحه

 

قیمت ۱۳۵۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

 

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخص

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی نام یک تحقیق در قالب ۱۴۲ صفحه ورد (word) می باشد که مطالب را به صورت کامل توضیح داده است . در ادامه بخشی از متن این تحقیق را مشاهده خواهیم کرد .

گیاه پالایی (گیاه پالایی به زبان انگلیسی Phytoremediation ) یک فن‌آوردی جدید می‌باشد که برای جمع‌آوری فلزات سنگین از خاک باتلاق‌ها و حتی تالاب‌ها استفاده می‌شود. گیاه پالایی عرضه می‌کند یک روش اقتصادی مناسب را برای آزمایشات فرسایش خاک و روش‌های خاک‌ورزی.بطور پیوسته انباشتگی فلزات سنگین در محصول گیاهان با اصلاح خاک آنها مؤثر است که در مقادیر بالای توده زنده Biomass فلزات سنگین در خاک‌ها ابتکاری مناسب است. گیاه پالایی با استفاده از مهندسی گیاهان سبز شامل گونه‌های علفی و چوبی برای برداشت مواد آلاینده از آب و خاک یا کاهش خطرات آلاینده‌های محیط زیست نظیر فلزات سنگین، عناصر کمیاب، ترکیبات آلی و مواد رادیواکتیو به کار برده می‌شود.گیاه پالایی از رهیافت‌های نوین در علوم کشاورزی است که به مبحث پاکسازی خاک‌های آلوده به عناصر آلوده کننده نظیر فلزات سنگین، مواد نفتی و … می‌پردازد

.از آنجا که در طی تحقیقات فراوان مشخص شده است که گیاهان اسانس‌دار از یک سو قابلیت جذب بالای فلزات سنگین از خاک را داشته و از سوی دیگر این فلزات سنگین به اسانس آنها وارد نمی‌شود، می‌توان از این گیاهان برای تولید محصول اقتصادی در زمین‌های آلوده استفاده کرده و هیچگونه نگرانی بهداشتی در این زمینه نداشت.

قیمت ۱۳۵۰۰۰ تومان

پرداخت و دانلود

نوشته های مشابه

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا